International Organization
Partner university (faculty)
College of Liberal Arts and Sciences, The University of Alabama
Class schedule
Term 4
Time difference
15 hours
Class objectives
Gaining an understanding of the limits in the roles and current status of international organizations while exploring their potential.
Class content
Based on a video lecture on Gender and International Organizations, the Japanese and American students were divided into 20 groups, and the positioning of the two countries with regard to gender in the international community was discussed.
Class format
Asynchronous
Tools used
COIL-Moodle
To implement COIL in larger classes, a combination of asynchronous and synchronous classes was used. The required activities were conducted asynchronously; there was enthusiastic participation from the U.S. students in optional Zoom meetings.
実施大学(学部)
千葉大学国際教養学部 アラバマ大学
授業日程
T4
時差
15時間
授業目的
国際組織の役割と現状における限界を理解しつつ、その可能性を考える。
授業内容
Gender and International Organizationsをテーマとするビデオ講義を踏まえ、日米の学生を20のグループに分け、ジェンダーをめぐる日米双方の状況の国際社会における位置づけを議論した。
授業実施形態
非同期型
使用ツール
COIL-Moodle
大規模クラスにおけるCOILの実施のため、非同期と同期を組み合わせて対応している。必須の活動は非同期型で行い、希望者によるZoomミーティングを実施したところ、米国学生の意欲的な参加があった。