Pandemic and International Organizations

Partner university (faculty)

College of Liberal Arts and Sciences, The University of Alabama

Class schedule

Term 6

Time difference

15 hours

Class objectives

Discussions are held from diverse perspectives on the approaches of global leaders.

Class content

Along with small group discussion (four people from Chiba University, five people from the University of Alabama) regarding global leaders and international organizations during the COVID-19 pandemic, Japan-U.S. joint presentations were made, and feedback was received from all the University of Alabama participants asynchronously.

  1. Ice break & topic selection (February 10)
  2. Discussion for final presentation (February 14)
  3. Final presentation (March 4)

The final presentations compared the COVID-19 response of the U.S. CDC and the Japanese government and analyzed the strengths and weaknesses of each.

Class format

Synchronous and asynchronous

Tools used

Zoom, Google Drive, COIL-Moodle

Through a Japan-U.S. comparison of responses to global issues, understanding was gained from each other's perspectives.

実施大学(学部)

千葉大学国際教養学部 アラバマ大学

授業日程

T6集中

時差

15時間

授業目的

グローバルリーダーのあり方を多様な視点から議論する。

授業内容

COVID-19のパンデミックにおけるグローバルリーダーと国際組織について少人数グループ(千葉大4名、アラバマ大5名)によるディスカッションを行い、日米合同プレゼンテーションを作成し、アラバマ大学の全受講者から非同期でフィードバックを得た。

  1. Ice break & topic selection 2/10
  2. Discussion for final presentation 2/14
  3. Final presentation 3/4

最終発表は、米国CDCのCOVID-19への対応と日本政府の対応を比較し、双方の長所と短所を分析するものとなった。

授業実施形態

同期型および非同期型

使用ツール

Zoom, Google Drive, COIL-Moodle

グローバルイシューへの対応の日米比較を通じて、双方に異なる視点からの気づきがあった。

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