Global Issues

Partner university (faculty)

College of Liberal Arts and Sciences, Chiba University The University of Alabama

Class schedule

Term4

Time difference

15 hours

Class objectives

To enhance Japanese and American students' understanding of development assistance as a global issue

Class content

A video lecture giving an overview of Official Development Assistance (ODA) and the characteristics of Japanese and U.S. ODA was shared on Moodle and viewed by both Japanese and American students. Then, students at the University of Alabama posted questions about Japanese ODA. Students from Chiba University's School of International Liberal Studies created video presentations in response to the questions submitted, thus deepening the discussion.

Class format

asynchronous

Tools used

COIL-Moodle

実施大学(学部)

千葉大学国際教養学部 アラバマ大学

授業日程

Term4

時差

15時間

授業目的

グローバルイシューの一つとして、開発援助について日米の学生の理解を深める

授業内容

政府開発援助(ODA)についての概説および日米のODAの特徴についてのビデオ・レクチャーをMoodle上で共有し、日米双方の学生が視聴した。その上で、アラバマ大学の学生が日本のODAについての質問を投稿した。千葉大学国際教養学部の学生は、寄せられた質問に対して、回答となるビデオ・プレゼンテーションを作成し、議論を深めた。

授業実施形態

非同期型

使用ツール

COIL-Moodle

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